понедељак, 25. август 2008.

Poentles

Poentles, koji se u nekim zemljama zove jos i rumunska cipka je rad za koji je potrebno puno vestine,maste i strpljenja. .Pretpostavlja se da je ova tehnika stigla u Spaniju zajedno sa Mavrima, a zatim se prosirila na Italiju i balkanske zemlje.Predstavlja kombinaciju kukicanih traka i filiranja.Gajtan koji se koristi za izradu poentles cipke ,radi se rucno pomocu igle za heklanje.Postoje siri i uzi gajtani.Ova tehnika podseca na rad upletenog makramea.Ustvari kukicani konac podseca na duple nizove ravnih cvorova.Prilikom izrade vazno je pravilno povezivanje gajtana po motivima,a popunjavanje unutrasnjih motiva je rad maste i kreativnosti po sopstvenoj zelji mogu se odabrati bodovi za filiranje.U Rumuniji se jos uvek neguje tradicija izrade kukicanog makramea.

11 коментара:

I`m Radica Mirkovic је рекао...

Poentles je sigurno jedna od retkih stvari koju nisam pokusala da radim jer je smatram posebnom vestinom - prava umetnost je ovo sta si napravila. Divim se svakom komadu posebno, prelepo je!

Danijela је рекао...

Kao i Radica,samo cu se diviti ovim prelepim radovima.
Ne verujem da cu ikada u zivotu probati da radim poentles,jer nisam iz te price.
Za ovo trebaju debeli zivci i strpljenje,a ja to nemam :)

Roman је рекао...

Tvoji radovi su uistinu prekrasni. Nadam se da ćeš poslikati sve što si do sada napravila, vrijedi pokazati!
Kad već ostavljam komentar, želim ti sve najbolje u blogosferi i mnogo lijepih prijateljstava sa kreativnim blogeri(ca)ma.
http://romantales.mojblog.com/

Drangulije је рекао...

pozdrav...
odlicni radovi...
hoce li biti nesto novo uskoro?

drenka је рекао...

radujem se da sam naisla na blog za poentles. nadam se da cu uskoro nauciti ovaj rad. iako sam na web-u nasla tutoriali za poentles, neznam ocu li raditi ovo zato sto smatram da treba punooo truda i zivaca.

Lorna је рекао...

I ja te veselo pozdravljam!!!
Radove sam zavoljela davno kad sam vidjela prve, ali sam tek nedavno naučila da se to uove poentles! Nuačili me forumaši :)))
Kako sam fascinirana svim oblicima čipke, tako i ovo plijeni moju pažnju i intrigira moje prste... nadam se naći vremena!

Lila011 је рекао...

Saska, gde si?

saska је рекао...

Uh, malo sam se "zloradila", pa ne mogu da nadjem vremena za blog!

Nena3110 је рекао...

Prelepo, uvek sam volela poentles, a Ti si izuzetan majstor.

saska је рекао...

Hvala vam mnogo! :)

SCARY је рекао...

Prelepi radovi.Mnogo strpljenja i umeca.Divim im se...